niedziela, 21 stycznia 2018

4. "POZORNOŚĆ" Natalia Nowak-Lewandowska

"POZORNOŚĆ"
Natalia Nowak-Lewandowska



Historia małżeństwa: Anki i Piotra. Wkrótce po ślubie mąż zaczyna być agresywny w stosunku do swojej żony. Anka nie może zajść w ciążę i sytuacja, w której obydwoje znaleźli się, doprowadza do kryzysu między nimi. Piotr o wszystko obwinia Ankę, a ta popada w depresję i przechodzi załamanie nerwowe.
Ważny temat, choć przyznam szczerze, że bardzo mnie irytowała Anka. Jest ona ofiarą przemocy, która wcale nie powinna mieć miejsca, ale jakoś nie zapałałam do kobiety sympatią. Jej zachowanie bardzo drażniło mnie. Aż za bardzo... Powinnam współczuć głównej bohaterce, życia u boku takiego tyrana, a tylko denerwowałam się jej zachowaniem.
W moim odczuciu wyszła za mąż za Piotra, tylko ze względu na kasę, którą posiadał. Wcześniej była w związku z innym facetem i nagle go porzuciła... Skoro już mowa o ów dawnej miłości Anki, to ze świecą takiego szukać... Chłopak potrafił czekać latami na swoją ukochaną, a ta wciąż kręciła nosem... Taki oto paradoks...
Absurdem dla mnie był i fakt, że mieszkając w jednym mieszkaniu, razem ze swoimi rodzicami, ani teść ani teściowa nic nie widzieli, ani nic nie słyszeli, co zięć wyprawiał z ich córką.
Potępiam również zachowanie Piotra. Nie ma usprawiedliwienia na takie lub podobne traktowanie drugiego człowieka.
Autorka poruszyła temat ważny, ale wykreowana postać głównej bohaterki, jak i niedorzeczne w pewnych momentach wątki sytuacyjne, sprawiły, że moja ogólna ocena została mocno obniżona.


Moja ocena: -3/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz