poniedziałek, 25 maja 2015

[33] " Przy mnie będziesz bezpieczna " Amy Hatvany

Autor: Amy Hatvany
Tytuł: " PRZY MNIE BĘDZIESZ BEZPIECZNA "

Wydawnictwo: Świat Książki
Rok wydania: Warszawa 2015
Ilość stron: 350

Moja ocena: +5/6
Książka z mojej półki



 " Przy mnie będziesz bezpieczna " trafiła do mnie nie przypadkowo. To kolejna powieść z serii " Leniwa Niedziela " a ja tą serię lubię kompletować ;) Historie są raz lepsze raz nieco gorsze, o czym przekonałam się już kilkakrotnie na własnej skórze. Te, które przypadają mi do serca zostają ze mną na zawsze. Taka właśnie jest ta.
Hannah Scott to kobieta, której los położył kres życiu, które dotychczas wiodła. Jej pragnienie bycia matką zostało zrealizowane kilkanaście lat temu, kiedy na świat przyszła jej córeczka Emily. Zawiązki Hanny kończyły się fiaskiem, ale za wszelką cenę chciała spełniać się w roli rodzica. Starannie wybrała ojca swojego dziecka i poddała się sztucznemu zapłodnieniu. Od tej chwili macierzyństwo stało się najważniejszym darem, któremu poświęciła całą siebie. Jej córka była jej oczkiem w głowie. Dorastające dziecko było jej całym światem. Poukładany świat bohaterki sypie się w jednej chwili, kiedy Emily ulega wypadkowi. Wpada niespodziewanie pod samochód i niestety obrażenia jakim ulega, powodują śmierć dziewczyny. Hannah targając się z myślami w końcu podejmuje decyzję, na prośbę szpitala, by organy jej dziecka zostały przekazane do transplantacji. Chociaż targa kobietą ból i cierpienie, to jednak myśl, że w ten sposób może uratować życie czyjegoś dziecka wpływa na to, że w końcu podpisuje dokumenty o przekazaniu organów.
Rodzina Bellów to ludzie, których poznajemy w momencie, kiedy ich nastoletnia córka jest ciężko chora. Jedynym ratunkiem dla niej jest przeszczep wątroby. Nadzieja pojawia się, kiedy dostają wiadomość o dawcy. Operacja ratuje życie dziewczyny.
Maddie i Olivia rok po operacji zjawiają się przypadkowo w salonie fryzjerskim Hannah, która mimo upływu czasu wciąż bardzo cierpi po stracie ukochanej córki. Rozmowa jaką nawiązują ze sobą kobiety sprawia, ze właścicielka salonu zaczyna powiązywać ze sobą fakty i jest przekonana, że Maddie nosi wątrobę jej zmarłej córki. Boi się jednak wyjawić jak krucha więź je łączy. Maddie żyje tylko dlatego, że Emily umarła.
Hannah zaprzyjaźnia się z Olivią.
Tymczasem poznajemy bliżej Olivię i jej męża, który okazuje się być tyranem. Ten bogaty i wpływowy człowiek znęca się nad nią od wielu lat. Olivia po przeszczepie córki, ma świadomość, że ta wymaga leczenia, a opuszczając męża despotę zostałaby bez wystarczających środków do życia. Maddie zmęczona swoim słabym zdrowiem, jak i problemami, które mają miejsce w domu, a  które ze strachu zarówno ona jak i jej matka skrzętnie skrywają, ucieka w świat internetu...
W powieści poruszanych jest kilka problemów, które wywołują masę uczuć. Współczucie tutaj przeważa... Zarówno kierowane w stronę Hannah, która cierpi po stracie dziecka, jak i do Olivii, która musi znosić upokorzenie i ból, jakie serwuje jej mąż, za zamkniętymi drzwiami w domu, jednocześnie żyjąc cały czas w obawie o zdrowie swojej córki.
W powieści wyraźnie zaznaczeni są bohaterowie ci pozytywni jak i negatywni. To historia która wzrusza i porusza. Autorce udało się nakreślić klimat emocjonalny, który towarzyszy osobie chorej, rodzinie, otoczeniu, po przeszczepie. Amy Hatvany bardzo starała się opisać uczucia wszystkich osób związanych z przeszczepem i udało się jej. Wczułam się w los bohaterów. Fabuła wciągająca, chociaż wydarzenia w całej historii mogą być z góry przewidywalne.
Dodam jeszcze tylko, że urzekła mnie okładka książki. jak zwykle z tej serii dopracowana graficznie, kolorystycznie, która nadaje klimatu przed tym, o czym mogłam poczytać. Polecam książkę.

1 komentarz:

  1. Mam ją na półce i czytałam o niej same dobre recenzje. Co teraz czytasz Iwonka?

    OdpowiedzUsuń