piątek, 30 września 2016

[47] "Wybacz mi" Gabriela Gargaś

"WYBACZ MI"
Gabriela Gargaś



Wydawnictwo: FILIA
ilość stron: 428

"Nigdy nie zapomni ich dziecięcych zabaw na łące, wysokiej trawy drapiącej łydki, barwnych motyli, beztroskiego śmiechu, zapachu lata…
Ale to wszystko było PRZED. Potem nadszedł dzień, który wszystko zmienił. Przewrotny los zabrał jej to, co kochała najbardziej.
Jedna fatalna sekunda na zawsze położyła na jej życiu długi cień.

Ludwika musi żyć z bolesną tajemnicą sprzed lat. Nie ma dnia, by o niej nie myślała. Straszna przeszłość ciąży jej tak bardzo, że postanawia wyznać winy swojej córce.
Klaudia ma jednak własne problemy. Mąż oddala się od niej, a dzieci przestają jej potrzebować. Wstrząsające wyznanie matki sprawia, że córka odsuwa się jeszcze mocniej. Życie, które znała, okazuje się kłamstwem. Nie może znieść tego, że matka przez tyle lat taiła przed nią prawdę.
Prawdę, która mogłaby przecież uzdrowić i przynieść wyzwolenie.

Czy Klaudia będzie potrafiła przebaczyć matce? A czy Ludwika powinna dostać od losu drugą szansę?

Czy istnieją winy, których nie można zmazać?

Piękna opowieść o przewrotnym losie, gorzkich łzach, straconych miłościach i przebaczeniu. Przede wszystkim o przebaczeniu sobie, o ile to jeszcze możliwe."

Ze względu na totalny brak weny do pisania, spowodowany brakiem sił fizycznych i psychicznych, dzisiaj jedynie opis wydawcy, żeby mi nie umknęło, że książkę przeczytałam i polecam ją do przeczytania innym. 
Ciekawa historia rodzinna, której bohaterkami są matka i córka, ich wzajemne relacje i tajemnica z przeszłości, z którą Klaudia musi się zmierzyć i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jest w stanie wybaczyć decyzje Ludwiki, które zadecydowały o losach kobiet. Pamiętnik siostry Ludwiki odgrywa tutaj kluczową rolę.

"Są chwile na które z niecierpliwością czekasz, i takie, które bolą. Takie, które chciałabyś, by się nie kończyły, i takie, o których chcesz jak najszybciej zapomnieć. Chwile, z których składa się twoje życie"

Uwielbiam tego typu cytaty w książkach, które mają w sobie głębsze przesłanie i pozwalają człowiekowi zatopić się w myślach o życiu. Tego typu fragmentów w "Wybacz mi"  jest sporo :) To ta z książek, które zostaną na mojej półce na dłużej ;)
Pierwsza powieść autorki, którą przeczytałam. Odebrałam ją bardzo pozytywnie. Styl pisania, dialogi, wykreowane postacie, oraz w moim odczuciu niebanalna fabuła, spodobały mi się i będę czytać kolejne książki Gabrieli Gargaś, które już mam w swoim posiadaniu ;)

Moja ocena: +5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz