poniedziałek, 20 listopada 2017

[25] "Początek" Dan Brown

"Początek"
 Dan Brown

Opis wydawcy:

"Robert Langdon, profesor Uniwersytetu Harvarda, specjalista w dziedzinie ikonologii religijnej i symboli, przybywa do Muzeum Guggenheima w Bilbao, gdzie ma dojść do ujawnienia odkrycia, które „na zawsze zmieni oblicze nauki”. Gospodarzem wieczoru jest Edmond Kirsch, czterdziestoletni miliarder i futurysta, którego oszałamiające wynalazki i śmiałe przepowiednie zapewniły mu rozgłos na całym świecie. Kirsch, który dwadzieścia lat wcześniej był jednym z pierwszych studentów Langdona na Harvardzie, planuje ujawnić informację, która będzie stanowić odpowiedź na fundamentalne pytania dotyczące ludzkiej egzystencji.
Gdy Langdon i kilkuset innych gości w osłupieniu ogląda oryginalną prezentację, wieczór zmienia się w chaos, a cenne odkrycie Kirscha może przepaść na zawsze. Chcąc stawić czoła nieuchronnemu zagrożeniu, Langdon musi uciekać z Bilbao. Towarzyszy mu Ambra Vidal, elegancka dyrektorka muzeum, która pomagała Kirschowi zorganizować wydarzenie. Razem udają się do Barcelony i podejmują niebezpieczną misję odnalezienia kryptograficznego hasła, które stanowi klucz do sekretu Kirscha…"

 Moja ocena: 4/6

Dwa pytania: Skąd jesteśmy? Dokąd zmierzamy? Odpowiedź, którą zafundował nam autor, poznałam na końcu książki, śledząc po drodze całkiem dynamiczną akcję. Nie spodziewałam się takiego wyjaśnienia głównych wątków powieści. Czekałam na nieco inne, egzystencjalne podejście autora do tematu. Oczekiwałam bardziej filozoficznego odkrycia, które wstrząśnie ludzkością, a tu zonk... :) Niemniej Dan Brown postawił mnie na nogi i przestałam bujać w obłokach ;). Wróciłam do rzeczywistości, bo i autor postawił na bardziej realny "the end":)
Książkę pożyczyła mi siostra :)


P.S. Powoli wracam do normalnego funkcjonowania..., czytania również... Trzeba  pozbierać się i dalej żyć.. Od grudnia planuję wrócić do regularnego pisania na stronie. Pora odkurzyć bloga, po ponad rocznej przerwie. Mam nadzieję, że wytrwam w postanowieniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz