czwartek, 8 października 2015

[64] " Życie z drugiej ręki " Anna Grzyb

Autor: Anna Grzyb
Tytuł: " ŻYCIE Z DRUGIEJ RĘKI "

Wydawnictwo: Szara Godzina
Rok wydania: Katowice 2015
Ilość stron: 192

Moja ocena: -4/6
Książka z mojej półki


Ostatnio przeczytałam książkę pt " W kolejce po życie ". Poszłam za ciosem i sięgnęłam po kolejną, która kojarzy mi się z tym tytułem " Życie z drugiej ręki ". Jako że lubię historie obyczajowe, życiem pisane, miałam nadzieję na dobrą obyczajówkę, poruszającą jakiś ważny temat.
Anita to matka dziewięcioletniej córki. Jest żoną, która zajmuje się wychowywaniem dziecka i prowadzeniem domu. Ten Mąż często wyjeżdża i rzadko bywa w domu. Ze względu na swoją pracę pojawia się w domu w weekendy,  a cały ciężar codziennych obowiązków i załatwiania spraw spada na Anitę. 30-latka ma dosyć takiego zatracenia się w tej szarej, codziennej rzeczywistości. Monotonia, która wdarła się do życia bohaterki, sprawia, że czuje się ona zmęczona, rozgoryczona i rozżalona.
"Życie z drugiej ręki" to taka zwyczajna historia o zwykłej kobiecie, z którą śmiało można utożsamić się.   Ja również lubię czytać książki, które są moją pasją i lubię zakupy w sklepach z ubrankami dla dzieci :). Zabrakło mi w tym opowiadaniu konkretnej akcji. Za mało działo się. Decyzja o otwarciu sklepu z używaną odzieżą to trochę za mało, mimo że prowadzi ten krok do jakichś pozytywnych zmian w codzienności bohaterki. Powtarzające się często myśli Anity, która opowiada nam o swojej codzienności, planach, marzeniach, urywkach z przeszłości, aktualnych ploteczkach o ludziach mieszkających w małym miasteczku, nieco nużyły mnie. Wytworzyła się zbyt chaotyczna fabuła.
Debiutująca autorka książki "Życie z drugiej ręki" potencjał do pisania ma i trzymam w kciuki za mocne rozwinięcie skrzydeł w kolejnych historiach, które będą budziły emocje i które będą mieć konkretny, rozbudowany temat, oraz wciągającą akcję. Teraz tego mi zdecydowanie zabrakło w przedstawionym przez Annę Grzyb opowiadaniu.Treść jest aż nadto zwyczajna.
Strona tytułowa książki jest śliczna. Sam tytuł również trafia prosto w serce :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz