czwartek, 28 lipca 2016

[36] "Moja Ananke" Ewa Nowak

Tytuł: "Moja Ananke"
Autor: Ewa Nowak



Wydawnictwo Literackie
Ilość stron: 275

Książka z mojej półki

 Ananke - Grecka bogini nieuchronności, przeznaczenia... Tytułowa Ananke odgrywa bardzo dużą rolę w życiu głównej bohaterki. Dlaczego? Zachęcam do przeczytania książki :)
Książek Ewy Nowak do tej pory nie czytałam. Być może dlatego, że pisze głównie dla młodzieży. Przekonałam się jednak, że jej historie są bardzo dobre w odbiorze również dla starszego pokolenia. Jestem mocno po 30-stce i bardzo pozytywnie odebrałam książkę "Moja Ananke".
Główną bohaterką jest Jagoda. Nastolatka ma to szczęście, że u jej boku ma kochającą ją rodzinę. Rodzice są bardzo wyrozumiałymi ludźmi, a starszego brata, niejedna dziewczyna może jej pozazdrościć. Mają ze sobą doskonałą relację. Justyna bardzo dobrze uczy się. Ma jasne plany na przyszłość, którą wiąże z byciem dobrym psychologiem.  Do jej klasy dołącza nowa uczennica Justyna, z którą Jagoda zaprzyjaźnia się. Dziewczyna poznaje Rafała...
Wszystko układa się bardzo dobrze, do pewnego momentu, kiedy nagle jej życie wywraca się do góry nogami... Sprawy się komplikują... Mimo, że Justyna ma fajnych rodziców i może liczyć na brata w każdej sytuacji, to jednak obawia się jak zareagują oni na zaskakującą wiadomość. Pojawiają się również komplikacje z matką Rafała, która nie darzy dziewczyny sympatią.
Nastolatka musi szybko dorosnąć i dojrzeć do roli, którą przygotowało jej przeznaczenie... Los bywa przewrotny i szykuje na drodze wiele niespodzianek i zmian, którym należy stawić czoła i ponieść konsekwencje swoich decyzji.
Narracja w książce jest pierwszoosobowa. Dzięki niej poznałam Jagodę bliżej. Myśli, emocje, uczucia, obawy... Autorka pisze nieskomplikowanym, jasnym językiem, który myślę, że bardzo dobrze trafia do młodzieży. Tematy, które porusza są ważne i potrzebne. Autorka nakreśliła obraz ludzkich zachowań z psychologicznego punktu widzenia. Polecam książkę, nie tylko młodym ludziom. Ja przyjemnie spędziłam z nią czas, angażując się w życie i problemy Jagody.

Moja ocena: 5/6

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Literackiemu


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz