wtorek, 5 sierpnia 2014

[55] " Gringo wśród dzikich plemion " Wojciech Cejrowski

Autor: Wojciech Cejrowski
Tytuł:  " GRINGO WŚRÓD DZIKICH PLEMION "

Wydawnictwo: Poznaj Świat
Rok wydania: 2006
Ilość stron: 303

Moja ocena: +5/6
Książka pożyczona od Ewelinki :)


Odskocznią w czytaniu są dla mnie książki podróżnicze. Lubię poznawać kulturę, obyczaje, krajobrazy, tradycję innych krajów. Ja co najwyżej mogę sobie podróżować palcem po mapie,więc chętnie sięgam po książki ludzi, którzy z pasją realizują swoje marzenia. Potrafią również pisać o tym, co zobaczyli i przeżyli, a także odpowiednio zobrazować ten inny, egzotyczny świat, nie tylko dzięki opisom, ale również za pomocą fotografii.
Moimi ulubionymi autorkami książek podróżniczych jest Martyna Wojciechowska i Beata Pawlikowska. Nic nie mam i do Wojciecha Cejrowskiego. Charakterystyczny człowiek, również kontrowersyjny, ale podoba mi się to, że mówi to co myśli otwarcie, a i jego poczucie humoru jest oryginalne ;)



Wojciech Cejrowski zabrał mnie na przygodę do ostatnich dzikich plemion. Autor ma dar opowiadania ciekawych historii. W puszczy na Amazonii czasu nie widać. Każdy dzień trwa po 12 godzin. W tym miejscu miarą czasu nie jest rok, czy miesiąc, a pora... Dzień, który trwa od 6.oo do 18.oo dzień w dzień... Czas Indian to zamknięty cykl, pora wzrostu, umierania...Indianie żyją bez pośpiechu, dzień za dniem... Naprawdę ciekawa pozycja do poczytania, pięknie wydana. Kto wie, czy nie pokuszę się o całą kolekcję serii "Poznaj Świat". Sporo ciekawostek.

2 komentarze:

  1. Iwonka niemal codziennie u ciebie nowy wpis, widzę ze wena na czytanie trwa. Ja przez ostatnie dwa dni nie czytałam nic, brak czasu, upał okropny,ech...nic się nie chce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Iwonka morelowy ma cos koło 470 stron ale czyta się błyskawicznie.
    Skonczyłam "Surogatkę", bardzo fajna :-) dobrej nocki.

    OdpowiedzUsuń