czwartek, 28 sierpnia 2014

[62] " Dziewczyna #9 " Tami Hoag

Autor: Tami Hoag
Tytuł: " DZIEWCZYNA #9 "

Wydawnictwo: Mira
Rok wydania: Warszawa
Ilość stron: 412

Moja ocena: +4/6
Książka, którą pożyczyła mi Malwinka :)



Cieszy mnie fakt, że dzięki Malwince mam okazję sięgnąć po książkę, na którą nie zwróciłam wcześniej uwagi, a która okazuje się być ciekawa. Do takich właśnie należy " Dziewczyna #9 ". O samej autorce do tej pory nie słyszałam, ale po przeczytaniu tej historii sensacyjnej nastawiam się do jej pióra całkiem pozytwnie.
W Noworoczną noc z bagażnika auta, prosto na ulicę wypada ciało dziewczyny, które jest tak zmasakrowane, że identyfikacja ciała jest niemożliwa. Para detektywów Kovac i Liska prowadzą śledztwo.  Głównym podejrzanym zostaje seryjny morderca znany policji pod pseudonimem Doc Holiday. Wygląda na to, że młoda dziewczyna jest jego dziewiątą ofiarą minionego roku, ale coś w całej sprawie się nie zgadza...Krok po kroku autorka odkrywa karty. Okazuje się, że zamordowana została dziewczyna, uczennica elitarnej szkoły PSI, do której uczęszcza, również syn detektyw. Uczniowie są dorastającą młodzieżą i ma swoje problemy. Pojawiają się trudne tematy, budzi się agresja, brak akceptacji.  Rodzice nie mają czasu dla swoich dzieci, a to powoduje, że tracą z nimi kontakt i tak naprawdę nie wiedzą, co dzieje się w ich życiu. Młodzi ludzie wyrażają swoje myśli w różnych formach min. w obrazach, jak syn Liski i słowach przelanych na papier, jak w przypadku Jane Doe.
Mamy morderstwo, śledztwo i niby podanego na tacy mordercę, którego poznajemy w trakcie akcji. Nie wszystko jest jednak tak jasne, jakby się mogło się zdawać i koniec zaskakuje. Pomysłowa intryga i wciągająca zagadka. Autorka nakreśliła interesującą fabułę,akcję i klimat. To wszystko złożyło się na całkiem wciągający thriller.





Dzisiaj ważny dzień w życiu naszej rodzinki. Nasza młodsza pocieszka kończy  6 lat :) Już za kilka dni rozpoczyna swoją przygodę ze szkołą. Trema lekka jest i owszem ;)


1 komentarz:

  1. Wszystkiego naj naj naj dla Milusi :-) Niech jej się wiedzie jak najlepiej w 1 klasie.
    P.S.Jak przeczytam "Spiralę zbrodni" tej autorki i okaże się warta uwagi to też Ci podeslę.Ta z Miry co już przeczytałam "Noc śmierci" nie przypadła mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń