czwartek, 20 listopada 2014

[78] " Już czas " Jodi Picoult

Autor: Jodi Picoult
Tytuł: " JUŻ CZAS "

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok wydania: Warszawa 2014
Ilość stron: 512

Moja ocena: 5/6
Książka z mojej półki


Z niecierpliwością wyczekuję każdej nowej książki Jodi Picoult. Uwielbiam jej powieści. " Już czas " kupiłam bez wahania. Odliczałam dni do tej premiery wydawniczej :) Fabuła wciągnęła mnie i owszem, ale czekałam chyba na coś mocniejszego i poruszającego.
Jenna nie chce uwierzyć, że porzuciła ją matka, kiedy dziewczyna miała 3 latka. Jako nastolatka, 10 lat po nie wyjaśnionej do końca tragedii, Jenna postanawia poznać prawdę i za wszelką cenę znaleźć odpowiedź na pytanie, co stało się z Alice. Jenna postanawia skorzystać z usług jasnowidzki. Serenity która miała dar przewidywania, ale go straciła. Mimo wszystko Serenity postanawia pomóc Jennie. Drugą osobą, która udziela wsparcia w poszukiwaniu matki 13-letce jest Virgil, prywatny dektektyw.
Trudne pytania i jak się okazuje trudne odpowiedzi. Przy okazji czytania można zaczerpnąć sporo informacji na temat słoni. Alice zajmowała się zawodowo życiem tych ssaków. Była bardzo przywiązana do zwierząt i miała do nich podejście. Jak dla mnie ten wątek, trochę przeszkadzał w rozwinięciu akcji. Coś się dzieje i nagle wracamy do przyzwyczajeń i codziennego życia słoni.
Koniec niewątpliwie zaskakuje. Nie spodziewałam takiego rozwikłania sprawy. Nie wszystko jednak dla mnie było wyjaśnione jasno. Pozostało kilka pytań bez odpowiedzi, albo ja czegoś nie zrozumiałam. Zjawiska parapsychologiczne to nie moja bajka. Historia fikcyjna w dosłownym tego słowa znaczeniu. Jakoś wolę bardziej życiowe tematy, a ten był jakoś taki mało rzeczywisty. Ten koniec mimo, że zaskakuje, powoduje, że czas realistyczności pryska. Dodam, że mimo niebanalnego finału, jaki zaserwowała w powieści Jodi Picoult, to  kojarzy mi się on z powieścią " Emma i Ja " Elizabeth Flock, więc nie napiszę, że jest oryginalny. Mimo wad całej historii, widzianych moimi oczami, to oceniam  powieść " Już czas " na bardzo dobry, bo Jodi Picoult i jej historie łamią moje serce :)

2 komentarze:

  1. Mam podobne odczucia, nie była tak dobra jak np Bez mojej zgody, ale nie zgodzę się że to najsłabsza powieść Jodi a takie opinie czytałam.Ja mam zastój totalny w czytaniu, jestem w połowie "Zachłannych", bo jak tu szybciej czytac jak czytam 20-30 stron dziennie?Nie mam weny na nic, nawet na pisanie.Chyab w listopadzie nie kupię sobie żadnej książki.Czekam do grudnia żeby rodzinaka miała mi co sprezentować na gwiazdkę :-)Co czytasz?

    OdpowiedzUsuń
  2. Iwonka "Autorkę" bierz w ciemno bo jest świetna, jedna z najlepszych polskich książek jakie czytałam, kryminał w 100% w dodatku bardzo prosto i ciekawie napisany.
    Nie mam na nic czasu, zarejestrowaliśmy działalność i pomagam Tomkowi ogarnąć wszystkie papiery,kase fiskalną, księgową, urząd pracy, zus, urząd skarbowy, robimy reklamy, wizytówki,przenosimy telefony na firmę, uffff.....Wyobraż sobie że prawie nic nie czytam, padam jak kawka po całym dniu. Jeszcze trzeba obiad i dom ogarnąć, zająć się dziecmi i im czas organizować, robić zakupy, mysleć o chrzesnikach bo mikołajki tuz tuż...nie wiem w co ręce włożyć.Mam zaległe notki i nie mam siły mysleć nad receznjami, dobrze ze nie mam nic poza 2 ksiązkami dla dzieci od wydawnictw, bo nie wiem kiedy bym to ogarnęła.Potrzebuję urlopu :-)

    OdpowiedzUsuń