środa, 12 lutego 2014

[12] " Istota " Arno Strobel

Autor: Arno Strobel
Tytuł: " ISTOTA "

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok wydania: Warszawa 2014
Ilość stron: 399
Moja ocena: 5/6
Książka z mojej półki :)


Kilka miesięcy temu przeczytałam pierwszą powieść Arno Strobela " Trakt ". Jak tylko ukazała się jego kolejna książka, nie wahałam się, by ja kupić... z ciekawości. Psychothriller, który wciągnął mnie do reszty :)
Trzynaście lat, miesiąc  i dziesięć dni Joachim Lichner przebywał w zakładzie karnym oskarżony o zamordowanie małej dziewczynki. Przez cały ten czas i po wyjściu z więzienia utrzymywał, że jest niewinny. Wówczas jego sprawę prowadzili komisarze Seifert i Menkhof. Ich drogi krzyżują się kolejny raz. Policja dostaje informację, że zostało porwana dziewczynka, której ojcem ma być rzekomo były więzień, psychiatra z zawodu. Lekarz wypiera się faktu, że ma dziecko... Komisarz Menkoff usilnie stara się, by Lichner ponownie znalazł się w więzieniu. Do tego dochodzą osobiste sprawy związane z tymi bohaterami, powiązane z Nicole...
Narratorem jest komisarz Alex, który opowiada całą historię. Akcja książki trwa przez kilka dni, ale Seifert wraca do wydarzeń  z przed kilkunastu lat, by czytelnik mógł poznać drugie dno całej sprawy.
Psychologiczna gra, mroczna fabuła, tajemnicza okładka, to wszystko nadaje powieści klimat. Niby do ostatniej chwili wydawało mi się, że wiem jaki będzie koniec, ale autor umiejętnie nabrał mnie, pozwalając, bym żyła w swoim przekonaniu ;) Na końcu poczułam się zaskoczona, ujawniając fakty o tym, czy Lichner był winny, jest winny i czy ukrywał tajemnicę :)
Arno Strobel na polskim rynku ma wydane do tej pory dwie książki. Jeśli pojawi się kolejny jego psychothriller chętnie go przeczytam :)

5 komentarzy:

  1. Tak podświadomie czułam ze to będzie dobra ksiązka.co teraz czytasz Iwonka?Ja dzis się wziełam za sprzątanie w pokoiku dzieci,poukładałam wszystkie ksiazki,malowanki,gry,puzzle.Czyms trzeba się zając w taka pogodę.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Urlop na morzem" mam w planach zacząć zaraz po "Nie odchodz" ale czy tak będzie to sie okaże :-) Czasem mam tak ze juz mam brac jakąś ksiązkę do ręki kiedy inna mi przyjdzie do głowy i tamta musi znów poczekać.Dałabym notke ze stosikiem ale skusiłam się na jeden kryminał na allegro i czekam aż dojdzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak jak pisałam czytam teraz Scottoline "Nie odchodż" jestem za połową,pewnie jutro skończę."Istotę" i "Urlop namd morzem" mam bo też sobie zamówiłam.Jesli chodzi o pożyczkę ksiażek to pozostale z Twojego stosiku bedę czekała w kolejce az Ty przeczytasz bo ich nie mam.Jeszcze pamiętam że wspominałas ze pożyczysz mi "Posklejaną rodzinę" to też chętnie poczytam.
    Z nowości nie mogę się doczekac tej z Miry "Stan zagrozenia" ale jej nie kupuj bo podesle Ci.Luknij sobie bo w marcu mają być dwie fajne ksiazki u nich (MIRA) coś jakby kryminały.Jakos teraz nic z nowości mi nie wpadło w oko,głownie Prószyński w tym miesiacu królował :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. I co sobie wybrałas teraz do czytania?Milego dnia :-****

    OdpowiedzUsuń
  5. Dodałam notkę z "Obiecaj mi" :-)

    OdpowiedzUsuń