czwartek, 13 lutego 2014

[13] " Smak pestek jabłek " Katharina Hagena

Autor: Katharina Hagena
Tytuł: " SMAK PESTEK JABŁEK "

Wydawnictwo: Świat Książki
Rok wydania: Warszawa 2014
Ilość stron: 222
Moja ocena: 2/6
Książka z mojej półki

Świat Książki wydaje serię "Leniwa Niedziela". Kilka książek z kolekcji już mam i akurat sięgnęłam po pierwszą z nich. Co tu dużo pisać. Zawiodłam się. Wcale nie wczułam się w historię, jaką chciała przedstawić autorka.
Główną bohaterką jest Iris. Po śmierci swojej babci odziedziczyła po niej dom. Nie wie co ma zrobić z tym majątkiem, a pobyt w ów rodzinnej posiadłości sprzyja jej w snuciu wspomnień. Opowiada o losach kobiet mieszkających w nim i należących do jej bliskiej rodziny. Babek, ciotek, kuzynek... Katharina Hagena próbowała wytworzyć specyficzny, tajemniczy, refleksyjny klimat, ale mnie osobiście nie poniosło. Opowieści o bohaterkach z kolejnych pokoleń nudziły mnie. W zasadzie nic się nie dzieje. Smętna fabuła. Przysypiałam przy książce. Jakieś takie niedopowiedzenia, brak zrozumienia we wzajemnych relacjach, źle ulokowane uczucia... Nie, to nie dla mnie.
Szata graficzna okładki przyciąga uwagę, podobnie jak tytuł książki, ale nic poza tym... Niestety... Mam nadzieję, że następne tytuły będą o niebo lepsze.
13-sty lutego... 13-sta książka przeczytana w tym roku :) Ma chyba rzeczywiście pecha, bo oceną w moim odczuciu nie popisała się ;) I tak czasem bywa...

11 komentarzy:

  1. Iwonka to chyba najsłabsza nota jaką do tej pory dałas :-)Czasem tak bywa,tak jak u mnie był ostatnio "zegarek z rózowego złota".Zapewniam Cię ze Evansa "Obiecaj mi" przeczytasz w jeden wieczór,mnie bardzo wciągnęła i trochę nawet smutno mi było ze się tak szybko skończyła.

    OdpowiedzUsuń
  2. A czytałas dwie poprzednie ksiazki Lisy Scottoline "Ocal mnie" i "Spójrz mi w oczy"?ja przeczytałam obie i chyba "Nie odchodż" jest taka samo dobra jak "Spójrz mi w oczy".

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja byłam pewna ze czytałaś jak napisałas ze to jedna z Twoich ulubionych autorek :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. W "Bez mojej zgody" na końcu zginęła ta druga zdrowa siostra w wypadku a ta chora na białaczkę przeżyła.W filmie było dwrotnie :-)
    Skończyłam wczoraj "Nie odchodz" i polecam.Nie zgadłam kto stał za zabójstwem przyjacióki gownej bohaterki a taka byłam pewna ze wiem :-(

    OdpowiedzUsuń
  5. Iwonka żeby dac notke stosikową to czekam w sumie na 2 ksiażki,jedną co sama zamówiłam na allegro a drugą z Miry która jest juz w drodze.no ale obie idą poleconym ekonomicznym więc wątpię czy dojdą dzisiaj,bardziej obstawiam poniedziałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak ci idzie czytanie Koomson?Ciekawa ta nowa ksiazka?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej to już kolejna ksiażka która bym chciała przeczytac,ale nie mogę ocbiążac cię kosztami paczki dlatego poczekam az będzie w bibliotece.
    Iwonka poszalałas z czytaniem przez urlop :-) Ja przeczytałam 1/3 "Urlopu nad morzem".Nie wiem za co się wezmę po niej :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Iwonka są opisy zapowiedzi na stronie Miry,musiałas żle popatrzeć :-) Kliknij w ksiązkę i tam będzie opis :-) "Stan zagrożenia" Ci wysle więc nie kupuj.A czytałas taką ksiazke z Prószyńskiego "Zaginieni: Jane Casey?

    OdpowiedzUsuń
  9. Iwonka jak spędzasz niedzielę,w domu czy w pracy?Ja nie mogę zmęczyć tej ksiazki "Urlop nad morzem" nudzi mnie totalnie....

    OdpowiedzUsuń
  10. No to po Twoim komentarzu dokończę "Urlop nad morzem" bo w pewnej chwili miałam ochte nią rzucić.wkurza mnie ta cała sytuacja,to śledztwo itp.Myślałam ze będzie to ksiazka faktycznie o urlopie a tu takie cuś ...
    "Zaginieni" zaraz dołoże Ci do paczki bo już mam ją naszykowaną i jutro wysyłam :-) Daj znac jak dojdzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Iwonka jeśli tak zrobisz to możesz byc pewna że już nigdy Ci niczego nie wyslę :-)
    Czekaj cierpliwie na paczkę i nie kombinuj.Milej nocy :-))))

    OdpowiedzUsuń