środa, 13 stycznia 2016

[4] "Dziewczyna z pociągu" Paula Hawkins




  

"Dziewczyna z pociągu" Paula Hawkins

Ilość stron: 327

Opis wydawcy:
"Rachel każdego ranka dojeżdża do pracy tym samym pociągiem. Wie, że pociąg zawsze zatrzymuje się przed tym samym semaforem, dokładnie naprzeciwko szeregu domów.
Zaczyna się jej nawet wydawać, że zna ludzi, którzy mieszkają w jednym z nich. Uważa, że prowadzą doskonałe życie. Gdyby tylko mogła być tak szczęśliwa jak oni.
I nagle widzi coś wstrząsającego. Widzi tylko przez chwilę, bo pociąg rusza, ale to wystarcza.
Wszystko się zmienia. Rachel ma teraz okazję stać się częścią życia ludzi, których widywała jedynie z daleka. Teraz się przekonają, że jest kimś więcej niż tylko dziewczyną z pociągu."

Debiut Pauli Hawkins całkiem udany. Czytam opinie i widzę, że część czytelników jest nieco rozczarowana tym mocno zareklamowanym bestsellerem, podobno najszybciej sprzedającym się na rynku brytyjskim. Ja zwyczajnie spojrzałam na historię, jako na thriller psychologiczny i taką książkę przeczytałam. Emocje, ciekawość, napięcie, nieoczekiwane zwroty akcji, pomysłowa fabuła i bohaterowie, klimat, czyli wszystko to, co powinno znaleźć się w literaturze tego gatunku. Zabrakło mi tylko momentu zaskoczenia w zakończeniu. Pod koniec książki można wysunąć celne wnioski, kto kryje się za zniknięciem Megan. Autorka relacjonuje wydarzenia z punktu widzenia trzech narratorek: Rachel, Anny, i Megan. Wnikamy do życia i osobowości bohaterek. Treść wciąga i powieść czyta się błyskawicznie. Ja polecam.

Moja ocena: +5/6

2 komentarze:

  1. Nie mam jej w swoim zbiorze, bo zwyczajnie bałam się po przeczytaniu kilku negatywnych recenzji. Po Twojej opinii jednsk wiem, że się skusze, bo mamy podobny gust czytelniczy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Emocje, napięcie, pomysłowa fabuła i nieoczekiwane zwroty akcji - to wszystko sprawia, że mam coraz większą ochotę na tę książkę :). Pomimo iż czytałam kilka niezbyt pochlebnych opinii na temat tej książki, to ja dam jej szansę. Mam nadzieję że trafi w mój gust czytelniczy :).

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :).

    OdpowiedzUsuń