wtorek, 9 kwietnia 2013

[26] " Anioł Stróż " Nicholas Sparks

Autor: Nicholas Sparks
Tytuł:  ANIOŁ STRÓŻ

Wydawnictwo: Albatros
Rok wydania: 2005 Warszawa
Ilość stron: 464
Moja ocena: 5/6
Książka wypożyczona z biblioteki



"Julie Barenson zostaje wdową w wieku dwudziestu pięciu lat. Wraz z listem pożegnalnym od męża, w którym Jim obiecuje jej, że będzie jej aniołem stróżem, otrzymuje nieoczekiwany prezent - niemieckiego doga, któremu nadaje imię Śpiewak. Mijają cztery samotne lata. Julie stopniowo dojrzewa do nowej miłości i zaczyna przyjmować zaproszenia na randki. O względy dziewczyny zabiega przystojny i pewny siebie Richard, zachowujący się jak prawdziwy dżentelmen, w którym Julie dostrzega pokrewną duszę - pomimo, że ukochany pies go nie akceptuje i odnosi się do niego z wrogością. Wielką przyjaźnią darzy natomiast nieśmiałego Mike'a - najlepszego przyjaciela zmarłego męża, który skrycie kocha się w Julie. W zachowaniu jednego z mężczyzn odkrywa coś niepokojącego i daje mu kosza. Opętany obsesyjną zazdrością mężczyzna, którego przeszłość skrywa mroczną tajemnicę, nie rezygnuje i zamienia jej życie w koszmar."


 Piąta książka przeczytana w tym miesiącu.
"Anioł Stróż " ma różne opinie, a mnie książka podobała się. Czytałam różne recenzje na jej temat, więc jak zobaczyłam w bibliotece, że tytuł akurat jest dostępny, sięgnęłam po nią. Według mnie, to jedna z lepszych książek autora. Może ze względu na to, że oprócz głównego tematu, w jego powieściach, jakim jest miłość, wprowadził wątek niebezpieczeństwa. Pojawia się trzecia osoba - człowiek zły. Książka wciągnęła mnie. Czyta się ją płynnie. Historia o toksycznym uczuciu. Narracja jest trzecioosobowa, dzięki czemu poznajemy wszystkich bohaterów oraz  w pewnym stopniu motywy ich postępowania. Jest i pies - oddany przyjaciel człowieka.

1 komentarz:

  1. No widzisz a ja sie przy niej nudziłam baaardzo,ja potrzebuje czegos bardziej "z akcją".
    Co do "Prawa matki" to jest tak ze przeczytałam kilkadziesiąt stron w poprzednie wakacje ale w między czasie wpadła mi inna ksiazka w ręce i tej nie dokonczylam (co mi sie nie zdarza).Ale z tego co pamiętam to ciekawie się zaczyna,na pewno do niej powróce :)

    OdpowiedzUsuń