piątek, 3 maja 2013

[28] " Cudownie ocalona " Bahia Bakari

Autor: Bahia Bakari, Omar Guendouz
Tytuł:  CUDOWNIE OCALONA

Wydawnictwo: Hachette
Rok wydania: Warszawa 2010
Ilość stron: 158
Moja ocena: +4/6
Książka z mojej półki ;)


" Niesamowita opowieść o dziewczynce, która przeżyła katastrofę samolotu. Aribus 310 z ponad 150 pasażerami na pokładzie roztrzaskał się na Oceanie Indyjskim w pobliżu Komorów 30 czerwca 2009r. Bahia miała wtedy 13 lat i właśnie straciła matkę, która leciała razem z nią na wakacje. Dziewczynka nie umiała pływać i nie zdążyła założyć kamizelki ratunkowej. Uchwyciła się kawałka wraku samolotu i dryfowała po wzburzonym morzu ponad 9 godzin. Została uratowana..."


Książka została przeczytana błyskawicznie. Narratorką jest Bahia Bakari. Przy pomocy osoby dorosłej opowiada, co czuła dryfując na wodzie, po katastrofie i czekając na pomoc. Miała ogromną siłę walki o przetrwanie i dużo szczęścia. Do końca nie była świadoma katastrofy lotniczej. Myślała, że wyleciała przez okno samolotu, a jej matka, z którą leciała do rodziny dotarła do wyspy i teraz jej szuka.  Niestety oprócz dziewczynki nikt nie przeżył tego lotu.
Książka napisana prostym językiem trafia do czytelnika. Takie książki lubię czytać. Są oparte na faktach. W internecie można znaleźć wiele informacji z 2009 roku, które obiegły świat, o uratowaniu nastolatki. Przyznam szczerze, że jakoś umknęło z mojej pamięci to wydarzenie. Może dlatego, że moje życie kręciło się wówczas wokół niespełna rocznej córeczki i prawie 3-letniego synka. Nie miałam zbyt wiele czasu na siedzenie przed telewizorem, a przecież o katastrofie było głośno.

1 komentarz:

  1. ja równiez nie słyszałam o tym,pewnie z tych samych powodów co ty:-) ponawiam pytanie,co teraz czytasz?Ja nadal "pomóc Jani".

    OdpowiedzUsuń