wtorek, 28 maja 2013

[35] " Pomylona tożsamość " Don i Susie Van Ryn, Newell, Whitney i Coleen Cerak, Mark Tabb


Autor: Don i Susie Van Ryn, Newell i Coleen Cerak
Tytuł:   POMYLONA TOŻSAMOŚĆ

Wydawnictwo: Hachette
Rok wydania: Warszawa 2011
Ilość stron: 298
Moja ocena: 4/6
Książka z mojej półki :)




Wstrząsająca opowieść o dwóch rodzinach, które zamieniły się miejscami przy grobie i szpitalnym łóżku. Pięć ofiar. Na skutek tragicznego wypadku samochodu należącego do Uniwersytetu Taylor zginęło pięć osób, a jedna ciężko ranna młoda kobieta została przewieziona do szpitala w stanie śpiączki. Pięć pogrzebów. Tragicznie zmarłych pożegnały rodziny, koledzy ze studiów i władze uczelni, wszyscy wspólnie modlili się też za walczącą o życie w szpitalu młodą kobietę, Laurę Van Ryn. Pięć tygodni rodziny Ceraków. Utwierdzeni w przekonaniu, że właśnie pochowali córkę, Cerakowie nie wyzbyli się wiary, ucząc się tym samym patrzeć w przyszłość z nadzieją na powtórne spotkanie z ukochaną Whitney. Pięć tygodni rodziny Van Rynów. Czas ten upłynął im na nieustannym czuwaniu przy szpitalnym łóżku ukochanej córki Laury, siedzieli, modlili się, mieli nadzieję. I wtedy nastąpił szok...


Wzruszająca, prawdziwa historia, po brzegi wypełniona wiarą w Boga. Trudno oceniać dramat rodzin, tym bardziej, że książka oparta na autentycznych faktach. Zabrakło mi w niej jednak wartkiej akcji. Książka skupia się głównie na opowiadaniu o emocjach, uczuciach, a wszystkiemu towarzyszy mocna wiara członków  rodzin, których dotknęła tragedia. Dwie rodziny. Jedna ofiara i nadzieja... Trudno uwierzyć, że taka wielka pomyłka mogła wogóle zdarzyć się... 
Książkę czyta się szybko. Napisana jest prostym, przystępnym językiem, poza cytatami z Biblii. Człowiek musi się zastanowić nad ich znaczeniem i głębszym przesłaniem.
 

1 komentarz:

  1. No to ciekawie ją opisalas :-) ja narazie zaczęłam "Utracona córkę" ale póki co padam z nóg
    :-) jestem po drugim dniu w pracy :-)

    OdpowiedzUsuń