środa, 3 lipca 2013

[45] " Oddaj mi dzieci " Donya al-Nahi, Eugene Costello

Autor: Donya al-Nahi, Eugene Costello
Tytuł:  ODDAJ MI DZIECI

Wydawnictwo: Świat Książki
Rok wydania: Warszawa 2008
Ilość stron: 206
Moja ocena: 3/6
Książka z mojej półki


" Książka ta to porywająca relacja heroicznego poszukiwania prowadzonego przez Donyę al-Nahi w celu odnalezienia syna i córki, dwojga z czwórki dzieci porwanych przez męża Irakijczyka. Przesycona dramatyzmem, wzruszająca, lecz także inspirująca opowieść o tym, jak determinacja i odwaga kobiety w obliczu wyjątkowych trudnych okoliczności doprowadziła do połączenia rodziny "


Opis z tyłu okładki jak dla mnie lekko przesadzony. Książka specjalnie mnie nie poruszyła. Zabrakło mi w niej emocji.  Donya w moich oczach nie nakreśliła się, jako pozytywna osoba. Trochę na własne życzenie jej życie potoczyło się tak, jak potoczyło. Najpierw organizowała wyprawy na Bliski Wschód, by odzyskać uprowadzone przez ojców dzieci, a potem sama stała  się ofiarą. Miała czwórkę dzieci, a mimo to wyruszała na kolejne wyprawy za granicę, zaniedbując tym samym swoją gromadkę. W domu często była gościem. Podczas jej nieobecności opiekował się dziećmi ojciec. Ja nie odebrałam go jako człowieka złego. Kochał swoje pociechy. Raczej był zagubiony, decydując się na krok wywiezienia dzieci, w strony, w których dorastał. Natomiast Donya dobrze, że miała wokół siebie mnóstwo osób, które jej pomogły, bo sama nie byłaby w stanie nic zdziałać.  
W książce drażniła moje oczy malutka czcionka. 

1 komentarz:

  1. Ksiązki nie znam,ale rzuciła mi si kiedys w oczy w ksiegarni.Jutro mam imieniny i w zwiazku z tym mam urlop,wybieram się na zakupy bo od rodzinki dostałam pieniązki na prezent.Mam nadzieje ze przytacham ze soba jakąą nową knigę :-))))

    OdpowiedzUsuń