poniedziałek, 22 lipca 2013

[50] " 36 tydzień " Sofie Sarenbrant

Autor: Sofie Sarenbrant
Tytuł:  " 36 TYDZIEŃ "

Wydawnictwo: Czarna Owca
Rok wydania: Warszawa 2012
Ilość stron: 289
Moja ocena: 5/6
Książka z mojej półki

" Koniec lata w Brantevik, małej wiosce rybackiej. Dwa małżeństwa spędzają razem ostatni tydzień wakacji. Johanna i Agnes, najlepsze przyjaciółki, wkrótce urodzą dzieci. Agnes żyje w ciągłym stresie. Jej mąż każdego dnia prowokuje kłótnie. Przyjaciele chcąc załagodzić konflikt i rozładować napiętą atmosferę, wybierają się do miejscowego pubu na wieczór karaoke. Agnes, zdenerwowana zachowaniem pijanego męża, wychodzi. Rano okazuje się, że zniknęła. Zaginięciem kobiety zaczynają interesować się media, a policja robi wszystko, by wyjaśnić sprawę. Wkrótce wydarzenia przybierają niespodziewany obrót. Rozpoczyna się wyścig z czasem…"


Na okładce rzuca się w oczy hasło " Masz ochotę na thriller - przeczytaj ten! ". Miałam ochotę , więc sięgnęłam po książkę Sofie Sarenbrant. Ostatnio przez moje ręce przewinęła się seria o tego typu tematyce. Książka ciekawa, zainteresowała mnie.
Autorka w ciekawy sposób buduje napięcie. Długo trzyma w niepewności, gdzie jest Agnes. Odkrywa karty stopniowo i niespodziewanie.  Autorka próbuje zwodzić czytelnika, rzucając cień podejrzeń na kolejne osoby, ale jakoś udało mi się przeczuć pismo nosem i domyśliłam się już na początku,  kto jest sprawcą.
 Wątki nie zostały dopowiedziane, nie wszystko zakończyło się happy endem. Być może te niepozamykane sprawy będą miały kontynuację w kolejnej części?. Na pewno sięgnę po  " Zamiast Ciebie ". Ten thriller psychologiczny czyta się bardzo szybko i przyjemnie, choć określiłabym ten typ literatury jako lekki :)

1 komentarz:

  1. ale zgrałysmy się,ja własnie przedwczoraj skończyłam tę drugą część "Zamiast Ciebie".Rezenzja pewnie będzie lada chwila :-)

    OdpowiedzUsuń