piątek, 7 marca 2014

[19] " Myszy i koty " Gordon Reece

Autor:  Gordon Reece
Tytuł:  " MYSZY I KOTY "

Wydawnictwo: Amber
Rok wydania: Warszawa 2011
Ilość stron: 271
Moja ocena: 6/6
Książka pożyczona od Malwinki :)


Szczerze muszę przyznać, że na książkę nie zwróciłabym uwagi, gdyby leżała na półce, wśród innych. Nie po okładce jednak ocenia się zawartość, a na treść warto zwrócić uwagę. Cieszę się, że Malwinka podsunęła mi pod nos "Myszy i koty" :)
Głównymi bohaterkami jest Shelly i jej matka. Obydwie mają dosyć upokorzeń, agresji... Matka Sheely była źle traktowana przez męża, natomiast nastolatka szykowana przez szkolne koleżanki. Obydwie w penym momencie mają dosyć i postanawiają zmienić swoje życie. Nie chcą być już myszami, wiecznie czegoś bojącymi się... Wyprowadzają się do domu, gdzieś poza miastem na typowym odludziu. Chcą pozostawić za sobą koszmarne wspomnienia. Shelly zrywa ze szkołą i ma indywidualny sposób nauczania w domu. Jest dobrą uczennicą.  Wszystko zmienia się, kiedy pewnej nocy dochodzi do włamania. Zostaje zakłócony ich spokój i w ich progi znowu próbuje wkroczyć przemoc. W kobietach coś pęka i role zmieniają się. Dochodzi do tragedii. Włamywacz zostaje zamordowany...
Siła miłości matki do córki i odwrotnie przewyższa wszystko. Od tej chwili ze spokojnych myszy obie zmieniają się w drapieżników, które walczą o swoje bezpieczeństwo. Akcja rozwija się z każdą kolejną stroną książki. Emocjonalna i wartka fabuła. Czytając ją czułam strach, a o to w dobrej książce chodzi, by wzbudzała napięcie. Autor nakreślił dobry obraz psychologiczny postaci. Wczułam się w ich życie i w tą pierwszoosobową narrację Shelly. Fabuła jest dynamiczna i ciekawe zwroty akcji, że nie sposób oderwać się od czytania. Autor przedstawił naturę przemocy i jej psychiczne mechanizmy. Napięcie narasta z każdą kolejną kartką. Ofiara zmienia się w kata. Kto kogo powinien się bać? Świetny thriller psychologiczny.

2 komentarze:

  1. Nawet nie spodziewałam się że tak przypadnie Ci do gustu, co tym bardziej mnie cieszy :-) Fakt że ksiązka zupełnie niczym się nie wyróznia,kupiłam ją pod wpływem chwili,była w promocji w księgarni Matras za 9 czy 10 zł? w kazdym razie nie załuję bo też ja błyskawicznie "łyknęłam".

    OdpowiedzUsuń
  2. Iwonka dzis kupiłam sobie gazetę i pisali że od 17 marca mają być w "Pani domu" książki Prószyńskiego m.in Doula,Kruche szczęscie itp podobno co 2 tygodnie mają byc inne w cenie 8,99zł.Jeśli byś gdzieś widziała numer z Doulą to daj znać :-) w kazdym razie będę polowac u siebie ale gdyby nie było to prosze luknij u siebie :-)

    OdpowiedzUsuń