środa, 29 lipca 2015

" Tajemny ogród " Johanna Basford


Autor: Johanna Basford
Tytuł: " TAJEMNY OGRÓD "

Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 96

Moja ocena: 6/6
Książka z mojej półki

Kolorowanie stało się modne. Postanowiłam spróbować i poddać się temu relaksującemu zajęciu. Pretekstem do kupienia prezentowanej pozycji były moje dzieci ;) Spośród szerokiej gamy dostępnych na rynku książek do kolorowania wybrałam dwie, moim zdaniem  aktualnie najlepsze, dostępne na rynku pozycje.
Dzisiaj słów kilka o kolorowance " Tajemny ogród ". 






Wydawnictwo Nasza Księgarnia opublikowała egzemplarz z ilustracjami Johanny Basford. Ilustracje tej autorki są bardzo precyzyjne, wykonane z dbałością o najmniejsze szczegóły, bogate w niezliczoną ilość elementów. Nakreśliła ona kilkadziesiąt czarno-białych ilustracji i pozostawiła pole do popisu naszej wyobraźni. To my możemy tej książce nadać niezliczoną ilość barw.


Tematem przewodnim  są tutaj rośliny i zwierzęta. Przekraczamy bramy Tajemnego ogrodu i wypełniamy te artystyczne ilustracje własnym pomysłem i kolorem. To od nas zależy jak ten zaczarowany ogród będzie wyglądał.



 Zabawa w kolorowanie naprawdę wciąga. Pochłonęła nie tylko dzieci, ale i mnie. Jest świetnym pomysłem na wspólnie spędzony czas. Poniższy rysunek kolorowały trzy pary rąk: 7-latki, 9-latka i 34-latki ;) Bawiliśmy się świetnie, nadając ilustracji tęczowych kolorów według własnego pomysłu. Im więcej kolorów i odcieni, tym efekt końcowy jest ciekawszy.


 Na wybranych stronach autorka przygotowała dla nas zadania np. Narysuj rój trzmieli. To od nas zależy jak rysunek będzie wyglądał i jaki nadamy mu końcowy kształt.

Inne przykłady poleceń:
- Dorysuj na gałęziach resztę ptasiego chóru
- Dokończ rysunek pnącza i dorysuj detale
- Napełnij staw rybami, żabami i liśćmi lilii wodnych
Zadania możemy wykonać, ale nie musimy. Wystarczy nadać ilustracjom koloru i mamy niepowtarzalne dzieło. Jedyne w swoim rodzaju, bowiem każdy z nas ma inny pomysł na wypełnienie ilustracji.
Im więcej pisaków, kredek, cienkopisów, tym lepiej.

 " Tajemny ogród " zachęca nas do odkrywania i dostrzegania szczegółów. Na kilkudziesięciu ilustracjach odnajdujemy ukryte przedmioty: skrzynia ze skarbem, kłódka, list w butelce, i zwierzęta: motyle, sowy, ważki... Na końcu książki jest i klucz do tajemnego ogrodu, który podpowiada nam czego możemy doszukać się na prezentowanych w książce obrazkach.


Kolorowanka jest bardzo starannie wydana. Ma duży format w kształcie kwadratu. Strona tytułowa jest zapowiedzią tego, czego możemy spodziewać się w środku "Tajemnego ogrodu". Złote akcenty na okładce dodają klimatu całości. Pozycja godna uwagi dla osób w każdym wieku.


Wkrótce na blogu pokażę jeszcze jedną kolorowankę, której poświęcamy część naszego wolnego czasu, oraz kredki, którymi nadajemy kolory  rysunkom.

2 komentarze:

  1. Kusi mnie, żeby kupić taką kolorowankę, chyba muszę w końcu to zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ją w posiadaniu :D Fajnie, bo można spędzić czas z dziećmi, młodszym rodzeństwem itp..

    OdpowiedzUsuń