środa, 29 stycznia 2014

[8] " Zamek z piasku " Magdalena Witkiewicz

Autor: Magdalena Witkiewicz
Tytuł:  " ZAMEK Z PIASKU "

Wydawnictwo: Filia
Rok wydania: Poznań 2013
Ilość stron: 281
Moja ocena: 6/6
Książka wypożyczona z biblioteki


Na książkę " Zamek z piasku " miałam smaczek od jakiegoś czasu. Dlatego też, jak tylko pojawiła się wśród nowości w naszej filii, zapisałam się po nią w kolejce i grzecznie czekałam. Doczekałam się i mogłam ją przeczytać, a w gruncie rzeczy to ją pochłonęłam :).
Główną bohaterka jest Weronika, która usilnie, ale bez skutku podejmuje wraz z mężem liczne próby zajścia w ciążę. Los bywa przewrotny i mimo wykształcenia, dobrej pracy, ustabilizowanej pozycji finansowej, małżeństwo nie może zostać w sposób naturalny rodzicami. Brak dziecka powoduje, że w ich poukładanym dotychczas życiu zaczynają pojawiać się konflikty, które w pewnym momencie zaczynają obojga przerastać. Ich związek uważany przez nich jako niezniszczalny, zaczyna się rozpadać. Są na zakręcie życiowej drogi. W sercu Weroniki pojawia się Kuba, w życiu zdrada... Mocno zachwiał on równowagę Weroniki. Najpierw przypadkowe spotkanie na plaży, potem szczera rozmowa, pisanie między sobą długich wiadomości... Czy jednak między mężczyzną i kobietą może istnieć czysta przyjaźń, bez żadnych podtekstów? Ja w to nie wierzę... Weronika regularnie się z nim spotykała i była coraz bardziej od niego uzależniona. Wydawało się jej, że Kuba daje jej to, czego potrzebuje. Miała przy nim poczucie, że jest piękną kobietą, która może wszystko. Była dla niego partnerką i przyjaciółką, ale również kochanką... Może i Kuba to facet sprawiający dobre wrażenie, inteligentny, z mądrymi przesłaniami i obeznany w ludzkiej psychice :). Rzeczywiście w towarzystwie takiego mężczyzny można było odczuć zrozumienie i bezpieczeństwo. Miiało się pewne oparcie... We mnie budził mimo wszystko pewien niesmak. Dla mnie na zdradę nie ma usprawiedliwienia.  W końcu w jego życiu była od kilkunastu lat Ania. Niby "nie żona", ale był to związek, który powinien  opierać się na wierności.
Czytając książkę miałam wrażenie, że to historia prawdziwa.  Można postawić się w sytuacji głównych bohaterów i wyciągnąć wnioski z ich doświadczeń życiowych. Tworzenie wzajemnych relacji w małżeństwie jest bardzo ważne. Trzeba dbać o związek, o to by były w nim wzajemne zrozumienie, zaufanie, uczciwość szczerość, rozmowa i wierność...



" Narysuj mapę myśli. W środku ty i twoje cele. Dookoła to, co planujesz. Jak chcesz to osiągnąć. Po prostu to, co ci serce i rozum dyktuje. Jak poukładasz sobie wszystko na papierze, to w głowie też ci się wszystko poukłada."




2 komentarze:

  1. Widzisz a na mnie ta ksiązka tez się "patrzy" od jakiegos czasu a ja ciągle wybieram inne,ale doczeka sie na pewno.Ja czekam az bedzie dostepna nowa ksiazka Lisy Scottoline i dopiero sobie zamówię kilka nowości,tak jak pisałam bedzie ich tylko około 3-4 ale będą i tez się z tego cieszą.teraz mam takie postanowienie że tylko nowości będę kupowac.Za duzo ksiazek na mnie czeka i nie wyrabiam ;-(

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygrałam tę książkę jakiś czas temu i zostawiłam do przeczytania Mamie. Bardzo jej się spodobała, więc pewnie niedługo i ja po nią sięgnę. Tym bardziej, że podoba mi się to,co napisałaś o jej autentyczności.

    PS Nominowaliśmy Cię do Liebster Blog Award. Jeśli lubisz takie zabawy, będzie nam bardzo miło, gdy odpowiesz na nasze pytania. (:
    http://czworgiem-oczu.blogspot.com/2014/01/liebster-blog-award_2609.html

    OdpowiedzUsuń