czwartek, 5 marca 2015

[19] " Milcząca siostra " Diane Chamberlain

Autor: Diane Chamberlain
Tytuł: " MILCZĄCA SIOSTRA "

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok wydania: Warszawa 2015
Ilość stron: 454

Moja ocena: 6/6
Książka z mojej półki


Mam komplet książek Diane Chamberlain. Każdej następnej wyczekuję z niecierpliwością.  Powieści autorki są przejmujące. " Milcząca siostra " również.
Riley, główna bohaterka całe życie spędziła w przekonaniu, że jej starsza siostra popełniła samobójstwo. Wszyscy uważają, że Lisa ponad 20 lat temu utopiła się, nie wytrzymując psychicznie ciężaru z jakim przyszło jej żyć. Zamordowała ona swojego nauczyciela skrzypiec, strzelając do niego w głowę. Chociaż rodzina żyła w przekonaniu iż był to wypadek, to jednak na dziewczynie stało widmo procesu i długoletniego więzienia.
Po latach okazuje się, że prawda jest zupełnie inna. Najpierw zmarła matka Riley, a teraz ojciec. Robiąc porządki w domu, w którym mieszkali jej rodzice dziewczyna przypadkowo natyka się na artykuły dotyczące sprawy Lisy. Krok po kroku odkrywa karty i dociera do dowodów, które świadczą, że jej starsza siostra tak naprawdę żyje. Zmieniła swoją tożsamość, zupełnie odseparowała się od rodziny. Jest kimś innym. Dosłownie i w przenośni. Przed laty uciekła z domu. Udział w tym miał jej ojciec, zachowując wszystko w największej tajemnicy. Niestety teraz już nie żyje i Riley za wszelką cenę pragnie dotrzeć do Lisy Riley przekonuje się, że jej bliscy żyli cały czas w kłamstwie, a prawda zaważa na jej całym życiu.
Powieść odrobinę przewidywalna, po tym, jak nastąpił w moim odczuciu dość zaskakujący fakt ;) Fabuła jak zawsze w historiach Diane Chamberlain wciąga, trzyma w napięciu i sprawia, że książkę czyta się i czyta. Autorka przedstawia w akcji dwa czasy. Ten tu i teraz w teraźniejszości, jak również ten z przeszłości. Diane Chamberlain dawkuje informacje i opisuje wydarzenia sprzed lat, dzięki czemu miałam okazję poznać również bliżej Lisę. Powieść czyta się z zapartym tchem i z zaciekawieniem. Historia pozostawiła ślad w mojej psychice ;) Takie historie tkwią dłużej w mojej głowie, a dla wielu osób mogą być również fajnym tematem do dyskusji przy kawie, czy herbacie. POLECAM i już czekam na kolejną powieść tej autorki :)


2 komentarze:

  1. Iwonka właśnie dlatego że była nice przewidywalna nie dostała ode mnie oceny 6.

    OdpowiedzUsuń
  2. nieco miało być, ech moja klawiatura

    OdpowiedzUsuń