czwartek, 19 marca 2015

[24] " Dante na tropie " Agnieszka Olejnik

Autor: Agnieszka Olejnik
Tytuł: " DANTE NA TROPIE "

Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Ilość stron: 376

Moja ocena: 5/6
Książka pożyczona  :)



" Dante na tropie " Agnieszki Olejnik... Mogę ją polecić, bo naprawdę historię czyta się szybko, lekko i zaciekawieniem.
Główna bohaterka Anna Drozd postanawia kupić starą willę, którą wyremontowała i postanowiła w tym miejscu zamieszkać, nieco na uboczu od zgiełku miasteczka. Porzuciła swoje dotychczasowe życie, rozpoczynając nowe. Na miejscu znalazła pracę jako bibliotekarka. Pewnego dnia, jej na pozór spokojne, uporządkowane życie zmienia się. Na spacerze, pies Anny - Dante, przynosi swojej pani palec... ludzki palec... Przerażona dziewczyna zgłasza sprawę na policję, ale ta utyka w martwym punkcie. Anna postanawia rozwikłać zagadkę kryminalną. Zaczyna jednocześnie pisać, to co dzieje się tu i teraz. Jej notatki mają być formą uporządkowania faktów i ujściem dla emocji, które w niej siedzą. Z pozoru zwyczajne zapiski, stają się czymś więcej dla Anny i przybierają one formę powieści, którą zaczynają interesować osoby trzecie... Akcja rozwija się i staje się coraz bardziej niebezpieczna, ponieważ w otoczeniu giną ludzie, którzy mieli jakiś kontakt z Anną, która coraz bardziej angażuje się w wydarzenia. Wkrótce okazuje się, że i ona sama znajduje się w niebezpieczeństwie. W historii pojawia się i nutka romansu. Dla komisarza Wiktora Anna staje się kimś więcej, niż tylko osobą mającą związek ze sprawą.
Szybka, wartka akcja. Fabuła wciąga i nie odrywałam się od książki, śledząc z ciekawością co wydarzy się dalej. Muszę jednak przyczepić się do zakończenia. Zaskoczyło mnie kim był morderca grasujący w miasteczku, ale motywy jego działania, jakaś zemsta z przeszłości i ten związek z historią trochę popsuły mi cały klimat książki. Całą historię odebrałam jednak pozytywnie, uczestnicząc w życiu głównych postaci.


4 komentarze:

  1. Cieszę się, że ksiązka przypadła do gustu.Mam jedno pytanie: czy Ty zawsze musisz postawić na swoim? wiesz co mam na mysli, prawda????

    OdpowiedzUsuń
  2. Iwonka Kingusia ma komunię za rok.U nas jest teraz w 3 klasie.Wczoraj bylismy z T. wstępnie zarezerwować lokal, bo warunków za bardzo w domu nie mam, chociaż tylko najbliższa rodzinka będzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. a i tak trafilismy jak kulą w płot bo wszystko porezerwowane na dwa lata wcześniej,ludzie chyba powariowali!

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki dające satysfakcję z przeczytania są najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń