wtorek, 17 marca 2015

[23] " Życie to nie bajka " Joanne Greenberg

Autor: Joanne Greenberg
Tytuł: " ŻYCIE TO NIE BAJKA "

Wydawnictwo: Replika
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 320

Moja ocena: 2/6
Książka z mojej półki


Nie wiem dlaczego, ale obiecywałam zbyt dużo kupując tę historię. Nabrałam się na okładkę i opis. Na przekór tytułowi muszę stwierdzić, że książka nie jest zupełnie moją bajką .
Fabuła opiera się głównie na chorobie 16-letniej dziewczyny, która trafia do szpitala psychiatrycznego, po próbie samobójczej. Autorka przedstawia głównie jej obraz, który ma w głowie. To co czuje, odbiera, widzi, myśli... Jej świat bardzo odbiega od rzeczywistości. Co tu dużo pisać. Deborah przedstawia swój obłąkany świat od środka, z perspektywy osoby, która jest chora na schizofrenię. Trafia ona pod skrzydła terapeutki doktor Fried, która razem z nią postanawia stoczyć walkę o powrót do świata ludzi zdrowych. Deborah nie uczestniczy w świecie realnym. Czytając książkę miałam wrażenie, że oglądam jakiś film science fiction, wyjątkowo trudny do zrozumienia. Ciężki temat, bo i choroba jest poważna, ale umęczyłam się czytając tę historię. Cenzor, Ur, Furia, Kolektywa... Naprawdę trudno było mi się połapać w tym, co siedziało w głowie głównej bohaterki. Z trudem dobrnęłam do końca książki i o mało sama nie dostałam poplątania z pomieszaniem w mojej głowie.
" Czasami świat jest znacznie bardziej szalony niż pacjenci jego klinik. "
Autorka książki urodziła się w 1932 r. Na jej podstawie w latach 70-tych nakręcono film, nominowany min. do Oscara pt. " Nigdy nie obiecywałam ci ogrodu pełnego róż ". 




 Wiosna idzie :) To czuć, słychać i widać.



6 komentarzy:

  1. Ojojojoj to ja się szybko nie wezmę za lekturę tej książki, bo męczyć się nie zamierzam.A mi tez się wydawało, że będzie taka życiowa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma sprawy, tak jak w aukcji 15 zł,bez kosztów wysyłki bo przeslę razem z książkami jeśli Ci się nie spieszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Iwonka 20 zł skoro już muszę pójść z Tobą na kompromis i ani grosza więcej, bo będzie foch :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. to ja wycofuję aukcję zeby ktoś nie zalicytował.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja również dziękuję, jak dotrą dam znać. Iwonka dostałam wczoraj recenzyjną z Miry "Smak tulipanów", poczytaj opis i napisz czy chciałabyś poczytać ją jak skończę? Czekam tez na przesyłkę z Black Publishing "nie waż się" i ze Znaku "W cieniu", zapowiada się ciekawy thriller. Znów będę czytać recenzyjne ;-)

    OdpowiedzUsuń