środa, 16 października 2013

[74] " Sąsiad " Lisa Gardner

Autor: Lisa Gardner
Tytuł: " SĄSIAD "

Wydawnictwo: Sonia Draga
Rok wydania: Katowice 2013
Ilość stron: 454
Moja ocena: 6/6
Książka wypożyczona z biblioteki



Lisa Gardner popularna, amerykańska pisarka, a ja dopiero pierwszy raz sięgnęłam po jej powieść. Zachęciła mnie do niej Malwinka i jej wpis na blogu ;) " Sąsiad " to książka roku według National Thriller Writers i rzeczywiście zasługuje na to, bo jest świetna.
Młoda 23-latka nagle znika w nocy bez śladu, zostawiając swoją 4-letnią córeczkę i męża, który automatycznie staje się głównym podejrzewanym o to, że miał coś z tym wspólnego. Do rozwiązania sprawy zostaje przydzielona sierżant D.D. Warren. Śledztwo jest trudne, ponieważ Sandra Jones nie pozostawiła po sobie żadnego śladu zniknięcia. Główna bohaterka zostawiła dziecko, męża, dom, pracę... Dlaczego...?
Tajemnica, kłamstwo, niedopowiedzenia, traumatyczna przeszłość. Związek, który opiera się na dziwnych relacjach, układach między małżonkami. Autorka w ciekawy sposób stopniuje napięcie. Fabula z każdą kolejną stroną staje się interesująca i trzyma w napięciu. Rzuca co rusz nowy trop i powoduje, że w mojej głowie powstawały wciąż nowe znaki zapytania, co tak naprawdę się wydarzyło.
Potencjalnych sprawców jest kilku.
Błyskotliwy 13-letni Ethan Hastings, uczeń Sandry, który jest w swojej nauczycielce zakochany.
Aidan Brewster mający problem z prawem i uznawany przez społeczeństwo jako pedofil. Mieszka na tej samej ulicy co zaginiona. W powieści prowadzi on narrację pierwszoosobową, dzięki czemu poznajemy bliżej jego przeszłość, myśli i życie.
Maxwell Black. Ojciec Sandy, sędzia... Nie miał kontaktu z córką przez lata, po czym w magiczny sposób pojawia się, gdy ta została uznana za zaginioną. Dziadek robi wszystko, by moc przejąć opiekę nad swoją wnuczką Ree. Jaki ma w tym cel? Jason Jones nie może do tego dopuścić.
Kto jest tak naprawdę winny? Mroczna przeszłość daje o sobie znać nawet po długim upływie czasu. Sandy na bieżącą pisze pamiętnik.
Pojawia się i wątek informatyczny. To co przeglądamy w internecie pozostawia trwały ślad w komputerze na zawsze. Autorka uświadamia nam w dobitny sposób fakty, tak, że ma się również inne spojrzenie na sieć, Ma ona wiele możliwości, daje nam kontakt ze światem, ale i kryje się w niej wiele zła, na które trzeba uważać.
Świetny thriller. Pokusiłabym się o stwierdzenie, że jeden z najlepszych, który do tej pory czytałam. Koniecznie muszę sięgnąć po kolejne książki autorstwa Lisy Gardner.

3 komentarze:

  1. Extra że też ci się podbała i wysoką notę u ciebie miała.Ja o inne tytuły Gardner musze popytać w bibliotece ale narazie zamknięta jest bo remont mają ( id obrze bo mnie nie kusi zeby znów coś wypozyczać).

    OdpowiedzUsuń
  2. Iwonka juz skończyłam "Ogród cieni" Andrews,nie dało się jej długo czytac bo znów bardzo mnie wciągneła i powiem ci ze fajna była,wrteszcie odkryta została tajemnica rodu,koniecznie powinnaś ją przeczytać.
    A gdzie znalazłaś info o nastepnej ksiażce Koomson?Ja jeszcze nie czytałam żadnej tej autorki :-)
    aha i daj znac czy paczka doszła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Iwonka ja przed "Ogrodem cieni" mam jeszcze 2 zaległe wpisy w tym Jodi Picoult i to jej najbardziej trudno mi bedzie ksiażke opisać.sama nie wiem co napisac,podobała mi sie ale temat był tak trudny i tak mi obcy że szok :-(
    Ja dopiero wróciłam z dziećmi z miasta,byłam zawieść Kingusię na kółko plastyczne.Szukałam w Biedronce ksiażek wojciechowskiej ale u nas nie było żadnej.

    OdpowiedzUsuń