czwartek, 24 października 2013

[77] " Ona już nie wróci " Hans Koppel

Autor: Hans Koppel
Tytuł:  " ONA JUŻ NIE WRÓCI "

Wydawnictwo: Świat Książki
Rok wydania: Warszawa 2013
Ilość stron: 303
Moja ocena: -6/6
Książka z półki :)


Nowa seria wydana przez Świat Książki GRANICE ZŁA.
 Niby wszystko jest jasne, bo autor już na początku przedstawia czytelnikowi, kto kryje się za tajemniczym zniknięciem Ylvy. Jakie są motywy postępowania dowiadujemy się stopniowo, odkrywając tajemnicę głównej bohaterki z przeszłości. Ta akurat aniołkiem nie była. Prowadziła raczej rozpustny tryb życia. Trochę opamiętała się, kiedy wyszła za mąż i urodziła córkę. Mike Zetterberg kocha ją, ale po zniknięciu staje się głównym podejrzanym. Po upływie miesięcy od zaginięcia nikt nie wierzy, że Ylva wciąż żyje. On i córka Sanna starają się powrócić do normalności i żyć dalej. W między czasie 36-latka uwięziona w piwnicy sąsiadów odkupuje swoje grzechy sprzed 20 lat. Odpłaca pięknym za nadobne i celnym jest przysłowie " Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe ". Jedynym luksusem w ciemnym pomieszczeniu odciętym od świata jest możliwość podpatrywania swojego domu na ekranie telewizora, który umieścili w piwnicy jej oprawcy. Ów małżeństwo jest wręcz chore psychicznie i  widać jak życie bywa przewrotne. Okazuje się bowiem, że mężczyzna jest lekarzem psychiatrą, a mąż Yalvy właśnie do niego chodzi na terapię, po zaginięciu swojej żony. Mogłoby się wydawać, że sąsiedzi to typowi emeryci z Florydy, ale okazuje się, że utrata dziecka doprowadziła ich do obłędu. Przez kolejnych 20 lat po stracie córki Gosta ciężko pracował, chodził do pracy i wysłuchiwał trosk swoich pacjentów, starając się znaleźć jakieś rozwiązania. Razem z żoną żyli jednak nienawiścią. Wspomnienia nie zdążyły wyblaknąć i nie zdołali sobie z nimi poradzić.
Thriller trzymający w napięciu. Duża czcionka i sporo dialogów spowodowały, że książkę przeczytałam w jeden dzień. Powieść jest bardzo wciągająca.  Czy kończy się happy endem? Czy główna postać zdołała uwolnić się z rąk oprawców? Zakończenie jest ciekawe.

8 komentarzy:

  1. Ja też ją pochłonełam i fajnie że nie załujesz jej zakupu :-)
    wpadaj do mnie na notkę stosikową :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Iwonko "Traktu" oraz "Dlaczego nie poczekałas" nie zamawija na razie bo jesli nie będą rewelacyjne to odsprzedam ci :-)
    Będę mieć na uwadze skupienie przy "Dopóki cię nie zdobęde".
    Jesli chodzi o ksiażki które chcę mieć to narazie mała jest ich lista.Jestem ciekawa tej nowej sagi andresw "Rodzina Casteel",mam juz dawno tez ochotę na "Linię zycia" Picoult,musze dokupić sobie też 2 i 3 częśc Kobiety na krańcu świata Wojciechowskiej,do grudnia pewnie jeszcze lista będzie większa,ale u nas w księgarni nie wszystko jest a moja mama czy moj mąż nie potrafia zamawiac przez neta więc musze dać im kilka propoycji zeby mieli wybór :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. No i pewnie świat ksiazki będzie miał jakieś ciekawe tytuły to muszę sledzić na bierząco.a dziś sobie w Mirze zarezerwowałam ksiażkę "Przywróceni".Mam ją dostać w listopadzie :-)
    P.S.Może też spróbuj napisac do Miry maila?to nic nie kosztuje a fajnie tak dostać jakąs nowość co miesiac,powiedz słowo a dam ci na priw maila do Pani Moniki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja po prostu zapytałam czy mają jakieś wolne ksiażki do recenzji i ze ze swojej strony obiecuję notkę o ksiazce na blogu i podałam adres bloga i tyle.to nic nie kosztuje a spróbowac mozna.Jak się zdecydujesz to daj znać.Iwonka to ile masz już tych półek?Pamiętam z fotek ze były 2.daj fotkę kiedyś swoich zbiorów,bardzo lubie oglądac zdjęcia ksiażek :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ech skleroza....zapomniałam Ci napisać o ksiażce którą muszę mieć, a nie wiem czy Ty zwróciłas na nią uwagę?To lisa Gardner "Kochać mocniej",wydaje się intrygująca,cos chyba w stylu "Sąsiada".

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie na regale ustawiam sobie juz drugie rzędy,czyli ksiażki zastawiam nowymi :-) Część jednak jak widzisz sprzedaję bo tak to bym się w życiu nie pomieściła :-) jak tam,czytasz ta "W obronie syna"?

    OdpowiedzUsuń
  7. Iwonka ja teraz kończę (mam zamiar dziś skończyć) "Kto jak nie ja".
    zaraz po niej biorę się za "cenę marzeń" bo wypadało by dac notkę na blogu i wysłać do Miry :-).Mam ochotę na "Dopóki cie nie zdobędę" ale mam 3 ksiażki z biblioteki nieprzeczytane a wydają się fajne i szkoda mi oddac.Ech....czemu doba ma tylko 24 godziny?

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiesz co,faktycznie zniknęła seria pisane przez zycie,czyżby pozbyli się tych ksiażek?moze to tylko chwilowe :-(

    OdpowiedzUsuń