piątek, 21 czerwca 2013

[43] " Zamknięte ogrody" Kay Langdale

Autor: Kay Langdale
Tytuł:  ZAMKNIĘTE OGRODY

Wydawnictwo: Książnica
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 239
Moja ocena: 5/6
Książka z mojej półki

" Jane i Nick są szczęśliwym, bezdzietnym małżeństwem, ale gdy matka Jane zamieszkuje z nimi pod jednym dachem, ich uporządkowany świat przewraca się do góry nogami. Jane bez reszty poświęca się opiece nad staruszką, przez co oddala się od męża i nie zauważa nadciągającego kryzysu. Uwagę Nicka ściąga na siebie Evie, nowa sąsiadka samotnie wychowująca dwójkę dzieci. W mężczyźnie budzi się instynkt ojcowski - zaczyna się zastanawiać, czy nie ominęło go coś, co nadaje życiu zupełnie inny wymiar.
Pewnego dnia w domu Evie zjawia się jej siostra, Margaret, która od lat bezskutecznie stara się o dziecko. Niecodzienna propozycja Margaret na zawsze odmieni życie nie tylko samej Evie i jej dzieci, ale także Nicka i Jane.
Historia pisana z perspektywy każdego z bohaterów w ujmujący sposób przedstawia ich życiowe wybory i tragedie. Czy pragnienie miłości okaże się silniejsze od skrywanych uprzedzeń? "



Książka długo czekała na półce, zanim po nią sięgnęłam. Można powiedzieć, że kupiłam ją przy okazji. Nie oczekiwałam po niej zbyt wiele, a jednak zaskoczyła mnie swoją treścią. Autorka w sprytny sposób podejmuje temat macierzyństwa, małżeństwa, obowiązku, lojalności.... W oryginalny sposób, żeby nie napisać "prosto z mostu", opisuje najintymniejsze myśli wykreowanych przez siebie postaci:
Jane, Very, Nicka, Evie, Margaret, Felixa. Wbrew pozorom dużo się dzieje. Fabuła zaskakuje. Nie spodziewałam się takiego obrotu wydarzeń.
Książka wciąga, a autorka pisze tak, że kolejne strony czyta się bardzo szybko.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz