piątek, 15 listopada 2013

[84] " Opętanie " Erica Spindler

Autor: Erica Spindler
Tytuł:  " OPĘTANIE "

Wydawnictwo: G+J
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 368
Moja ocena: 5/6
Książka wypożyczona z biblioteki


" Opętanie " to kolejna dobra książka Ericy Spindler. Trzyma w napięciu. Dostrzegam charakterystyczny schemat tworzenia fabuły przez autorkę. Mianowicie to, że do swoich powieści wprowadza sporo postaci, które mogą mieć coś wspólnego z morderstwami. Czytelnik może snuć swoje domysły, kto jest winny, a pani Erica w umiejętny sposób zwodzi czytelnika, przeskakując z tropu na trop.
Główna bohaterka Mira próbuje żyć na nowo, po stracie ukochanego męża, który zginął w czasie huraganu Katrina. Poświęciła się pracy i zajęła się renowacją witraży. W kościele ktoś niszczy jej pracę, a ksiądz staje się ofiarą morderstwa. Wkrótce dochodzi do serii kolejnych zabójstw, a ofiarami są osoby z jej otoczenia. Na domiar wszystkiego, ktoś włamuje się do jej mieszkania, a Mira rozpoznaje zapach balsamu po goleniu swojego męża, słyszy jego głos w telefonie... Czy jej mąż żyje, czy to usnuta przez kogoś intryga?
Po raz kolejny Erica Spindler zwodzi czytelnika i zmusiła mnie do główkowania i swoich domysłów. Znowu mamy do czynienia z traumatycznym przeżyciem bohaterki i obsesją na jakimś punkcie. Podobny trik psychologiczny zastosowała w "Obsesji"Tym razem jest to śmierć męża, oraz jej wyidealizowane mniemanie na temat ich związku i łączącego ich uczucia. W książce jest dużo dialogów, które podsycają napięcie i sprawiają, że czyta się ją ekspresowo. Jak dla mnie zbyt wiele morderstw, w niewielkich odstępach czasu. Mimo wszystko jest ciekawa, chociaż tym razem domyśliłam się kto za wszystkim stoi.

3 komentarze:

  1. Czytałam ją i tez wg mnie była warta uwagi.
    Iwonko u nas nadal zbiera sie znaczki,wczoraj dostałam 2 za zakupy :-) Babeczka z Tesco mówiła ze do kończ roku mozna zbierac i wymieniać.Mam nadzieję ze uda mi się zebrać jeszcze na jednego ptaszka.a u Was w Dąbrowie duży wybór jest ptaków?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wróciłam do domu,byłam u koleżanki na kawce i znów nacieszyc się nie mogę tymi ksiażkami od ciebie.Ale zrobiłas mi niespodziankę!Jutro zrobię wpis to zobaczysz 3 moje listopadowe zdobycze,których rzecz jasna miało w tym miesiącu nie być.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zamówiłam Kingusi Amelke: Nocne strachy i Zimowe śledztwo :-)

    OdpowiedzUsuń