środa, 20 listopada 2013

[87] " Zmyślona " Katarzyna Michalak

Autor: Katarzyna Michalak
Tytuł:  " ZMYŚLONA "

Wydawnictwo: Albatros
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 303
Moja ocena: 4/6
Książka wypożyczona z biblioteki

Do tej pory przebrnęłam jakoś przez poprzednie części opowieści o Patrycji Marynowskiej, którymi były "Poczekajka" i "Zachcianek". Przyszła pora na "Zmyśloną" i ta zrekompensowała moją irytację, jaka mi dokuczała, kiedy czytałam poprzednie części...
Niby fabuła kręci się wokół głównej bohaterki, a jednak nie za wiele jej w książce. Patrycja Marynowska działała mi na nerwy, więc teraz nie miała okazji psuć mojego humoru. Autorka zabiera nas tym razem do leśniczówki "Zmyślona", w której to Patryk gra pierwsze skrzypce. Sprawuje on opiekę nad trójką dzieci, w swoim domu. Odniosłam pozytywne wrażenia, co do jego osoby. Katarzyna Michalak nakreśliła dobry charakter tego człowieka, a Lusia, Adaś i Anielka dopełniają całość swoimi dziecięcymi dialogami z domieszką humoru. Oczywiście nie mogło zabraknąć cudownych zwrotów akcji i uzdrowień, ale tym razem nie raziły one w oczy tak bardzo, jak miało to miejsce w poprzednich częściach.
Sporo dzieje się w książce i nareszcie coś się dzieje... Chwilami autorka mnie nawet zaskoczyła rozwojem akcji. Śmierć dziecka, śpiączka Patrycji, alkoholizm Hanki... Poważne tematy i w końcu takie bardziej życiowe, a nie osnute magią. " Zmyśloną " oceniam pozytywnie ;)

2 komentarze:

  1. Iwonko czekam na Twoja notkę z ksiażkami :-)
    U mnie były w listopadzie tylko 3 i chyba więcej nie będzie.Zreszta i tak narazie czytam ksiazki od Ciebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę Iwonka ze postanowialś spróbować nawiazać współprcę z wydawnictwami?Będę niecierpliwie czekała czy ktos odezwie sie do ciebie :-) Ja też chętnie bym recenzjowała ksiażki dla dzieci ale narazie propozycji brak.może z czasem ktos jeszcze dołączy do grupy "Współpracuję z:"

    OdpowiedzUsuń